01 August 2014

inikah takdir ku ?

haii selamat pagi tengahari *sebenarnye pagi tadi punye tpi bnyak berhenti jadi lar tghari* dan assalamualaikum , sehad ker semua nye ? alhamdulillah semua dlam keadaan yg baik .. hari nie mood aku suam - ii kuku .. aku taktau lar same ad yg aku nak taip nie luahan ker , mintak simpati ker , mintak pendapat ker , tapi aku ase mcam mintak kaki . tak kire ! aku nak jugak post entry nie . tak kire lar ape pndangan korang t'hadap aku . aku cume mintak semoge aku kuat menaip entry nieh . kawan - ii tolong support ak yer .

firstly nak cakap selama aku hidup 23tahun nie dan selama 2 tahun lebeh m'jadi tunangan orang nie ini lar aku rase dugaan yg paling hebat aku terima .. mula - ii tu mmg rase mcam dugaan .. "ohh biase lar dugaan org bertunang, adat lar tu, ad pahit manis nye, sedangkan lidah pon tergigit inikan pula suami isteri . *ehh belom jadi sumi isteri lagi* . tak dinafikan mula - ii bertunang aku rase dunia tu aku yg punye .. aku bertunang dgn org yg aku baru knal 3 bulan konon - ii nak bercinta selepas nikah .. tapi ALLAH lebeh mngetahui .. ALLAH lebih paham ap yg kami lalui .. kami terpakse pospone kahwin smpai ker hari ini .. sebenarnye, aku nk lupe kisah silam , serious mmg aku nak lupe tanak ingat sikit pon tapi perkara yg mebuatkan kterorg pospone ulang balik . *pause*

hari nie 01.08.2014, kadang - ii aku rase hidup nie tak adil, kadang - ii aku macam nak salahkan takdir ap yg berlaku kat atas diri aku . *astagfirullahazim* aku tau berdosa, aku tau salah ckap camtu tpi hati aku tak kuat, kalau hati nie bersuara pastinye ia akan berkata, cukup lah syg aku tidak berdaya *ini lirik lagu* . aku penat dah menangis , air mate aku dah takde nak kluar , aku taktau sama ade ini dugaan atau mmg ini takdir hidup aku . *air mate minitik - nitik kluar* sebenar nye aku perlukan kawan yg pham isi hati aku, yg pham ap yg aku nak smpaikan . hati aku nie syg sgt kat dy .. aku taktau knape hati ak nie berat sgt nak lupekan dy .. aku taktau knape aku rase jodoh aku dgn dy kuat . wlaupun da bnyak dy saketkan hati aku . *pause*

tetibe mase nk login blog nie aku ad terbace satu enrty nie dari http://www.ayuinsyirah.my/2014/08/belajar-untuk-redha.html .. yer belajar untuk redha .. sangat kene dgn aku skang nieh . ohh tuhan, berikan larh aku kekuatan menempuhi dugaanMu, aku percaya ada hikmahNye setiap dugaan yg aku terima . semoga aku teros kuat untuk hari - ii yg akan mendatang .. kawan - ii doakan saye yer .


No comments:

Post a Comment