14 November 2014

sekali lagi

assalamualaikum, 
dalam hidup nie kalau takde ujian dan dugaan mmg bukan kehidupan kan ? Aku taktau apa yg aku lalui sebenar nye . terkadang aku keliru dengan kehidupan aku sendiri . kalau korang ad bace entry ak yg NIE time tu ak rase bahagia sgt sebab Allah pinjamkan dy untuk ak wlaupun sementra, wlaupun terpakse sembunyikan hubunga nie dengan femly aku .. ak dah bnyak berkorban untuk dy . da bnyak aku nanges untuk dy .. sampai satu saat aku tnye diri ak knape perlu nanges untuk org yg aku belom tentu mane penghujung nye . dan hari tu,2 hari lpas dy tinggalkan aku utk kali kedua . saket nye rase . saket sgt .. smpai aku maki-ii dy ckap yg tak elok .. sungguh ! takde niat nak maki . bile tgh mara, mmg akan syaiton akan hasut aku untuk buad jahat ..ya Allah ! jahat nye ak . kalau dy boleh terima takdir knape tidak ak ? rase mcam nak putar balek dunia nie nak ckap kat dy elok-ii .. takpe larh bende pon da lepas, yg jadi biarkan berlalu . nak menyesal pon tak guna, anggap lar ini satu pengajaran hidup . kalau lar dy tau, sebenar nye ak sgt rindukan dy .. aku syg sgt kat dy .. tapi aku tau syg tak bermaksud boleh memiliki . kadang-ii sbb syg lar kite terpakse berkorban untuk org yg kite syg demi kebahagiaan dy . ini semua takdir .. kite sape nak tolak takdir kan ? Allah itu sgt adil, Dia ad dgn kite .. ya Allah, boleh tak Engkau sampaikan salam rindu ak pada norazmil talib sehingga aku menjadi kerinduan nye .. wlaupun aku tau tak boleh mencintai dy tapi ak yakin ad org lebih berhak mencintai dy dari ak .. ya Allah, Engkau beri lar mereka kebahagiaan, kebahgiaan mereka kbgahagiaan aku . beri aku kekuatan untuk ak teros hidup tanpe dy .. aamiin .

kalau larh dy tau entry nie sebenar nye utk dy, mesti dy tanak bace, dy maki aku .. itu hak dy .. Aku syg kau, Aku rindu kau tapi Allah tak izin sbb Allah tau ad lagi yer tebaik utk kite . terima kasih sbb kau pernah hadir dalam hidup ak, pernah buat aku bahagia . ak hargai semua tu . ak hargai sgt . dengan kau ak ad kenangan yg sgt terindah, ad kenangan yg sgt manis .. aku tak mampu nak luah kat kau semua nie sbb hari tu ak tgh mara, ak mohon supaye Allah gerakkan hati kau untuk maafkan ak . biarlah Allah jadi perantaraan antara kite . ak rase berdosa sbb maki kau, patut nye ak doakan yg baik-ii .. tapi takpe Allah ad .. Allah tolong kite . kite mmg takdirkan takde jodoh . Allah temukan kau utk aku sbb nak bgi ujian dan dugaan sebelom aku jumpe yg betol-ii .. ak pasrah .. ak redha sekrang . semoge kau bahagia bersama insan yg kau pilih . aamiin .

ya Allah, aku tau aku tak sempurna, setidak-ii nye ak nak jadi yang terbaik . Engkau ampunilah semua salah silap ak .. Engkau gerakkan hatinye untuk maafkan ak . ak redha ya Allah, ak pasrah ap yg jadi .. semoge ap yg jadi nie lepas nie akan aku jadikan iktibar dan pengajaran ..  

1 comment: