10 February 2015

Asus zenfone 6

haii . im back ! HAHA . tak payah nak im back sgt lah kan .. aku bukan tanak aktif sgt dengan dunia blog nie cume takde idea ap aku nak ckap . nak cite pasal boyfriend mmg boyfriend takde . nak ckap pasal holiday tak pnah da pergi holiday .. da keje aku pon 10am 10pm bile mase plak nak g holiday kan ? takpe lah .. takan nak cakap pasal diri aku jer kan ? agak-ii lah orang lain  pon meluat bace agaknye . okay ! disebabkan aku ad cerita nak share meh kite kongsi . ini bukan berlagak ker ap tauu ! serious aku takde niat nak menunjuk . ini cume sekadar perkongsian ..

okay sebelom mule cerita , siapa guna Asus zenfone6 skarang ? mmg battery die cepat drain ker ap ? tssk . tssk .aku baru guna 2 hari .. HAHA . yer sbb lenovo A880 aku rosak .. T_T . sebenar nye kan takde masalah pon kalau nak repair balik sgt takde masalah tapi yer lah aku nie gile gadjet sikit .. mak aku pon smpai bsing asek tuka phone jer . mcam kayo sgt jer kan ? tapi disebabkan nak puaskan hati aku nie terpakse lah dgr bebelan mak aku then beli jer lah . haha . 

nak dibandingkan lenovo and Asus better ............... bagi aku same jer . sbb masing-ii ad kelemahan dan keburukan . kalau da syg kalau da minat terpakse lah terima keburukan dy kan . lenovo okay jer harga pon mampu milik .. sekarang 450 dah dapat .. mase aku beli 520 .. cume camera dy lah , aku gile selpie so camera depan dy tak brape okay lah . bukan nak ckap tak elok, elok jer sbb selame nie pon ak selpie gune tu jugak .. so okay ap . nak root phone tu senang . boleh tuka-ii fonts, icon dan disebabkan tgn aku gatal mngusik itu ini terjadi softbrick ker hardbrick aku taktau lah .. lepas tu, mase handphone tu rosak aku nak suke ker nak nanges ker nak mara pon aku taktau .. bercampur prasaan time tu .. sbb sebelom tu mmg ad cakap nak beli phone ! kahkah . ini mendapat ! sebuk sgt nak tuka phone kan dah rosak ! ini makan dy !

macam dah lari tajuk jer . okay lah kelebihan yg aku nmpak kat asus nie camre depan dy cantek lah clear dari lenovo . kalau oppo jgn sembang dgn aku ! mmg camera dy cantek giloss ! aku tak mmpu nak beli oppo mahal tersgt lah .. aku suke inc yg besar gedabak . bak kate kawan aku tu phone playwood . besar gedabak kate nye .. yer lah sbb dy gune iphone5 iphone kan comel kecik jer . tak mampu lah i nokss ! 1 jer kelebihan yg ak nmpak skang nie .. yg laen blom nmpak sbb malas nak godek-ii . sekali ak godek kang ad jer yg tak kene . so bia jer ddok diam-ii asalkan puas hati .

kelemahan yg aku nmpak pulak battery dy cepat sgt drain ! lenovo tu boleh tahan lah sehari sekali cas .. tapi yg nie brape jam jer tahan . okay lah, nak tanak kene jugak lah terima kelemahan dy sbb da syg . sah janji tanak tukar lain selama yg mungkin .ker phone aku jer camnie . sila beri penjelasan .. okay lahh mcam dah pnjang sgt . smpai sini saje lah perbincangan kite . ehh boleh share sape pakai asus zenfone6 .. ehh model lain pon boleh nak share . kite shre kebaikan dan keburukan dy . tak salah berkongsi . okay bai . assalamualikum . 



letak gambar setepek sumber dari pakcik google sbb tak menyempat nak silpie phone sendiri . 

9 comments:

  1. tahniah phone baru....cantik phone nie...rietta pernah tgk cover kuning plus hitam...sangat cantik dan mengingatkan rietta pada bumble bee...

    ReplyDelete
  2. semalam baru je search pasal asus ni untuk adik...heheheh

    ReplyDelete
  3. aku pakai zen4..bateri memang lekas habis, sebab tu dapat 2 bateri.jadi abang dia zen6 pun aku expect sama je bateri cepat habis

    ReplyDelete
  4. Hi there! Nice blog you have there . Maybe we could follow each other ? :) Anyway, followed you blog , hope you could follow me too so that we can get to know each other/

    Do support my latest video to be in the running to win the LAZADA contest ! :)

    https://www.youtube.com/watch?v=50inu2foBCI

    So what would you purchase on Lazada? Discounts are MAD over there.And together with that, get your DISCOUNT CODES AT MY BLOG!
    Read more at : http://www.wandeerach.com/2015/02/top-5-items-ill-purchase-from-lazada.html

    ReplyDelete
  5. wow... cantik hp asus nie...
    jom join GA iphone 5s lak sis
    http://www.bysyafiqspecki.com/2015/01/giveaway.html

    ReplyDelete
  6. Wow....nice hp...now dah mcm2x smartphone kan? Sampai taktau nak pilih features yg mcm mana. Nway, ada sesiapa nak comment on iphone tak? Nway, do feel free to view my superbchombi.blogspot.com

    ReplyDelete